Uppdatering: "Vinballe, en dick flick" (2007)

Som en av tre filmer från min utbildning har Vinballe, en dick flick blivit utvald att visas på Norrköpings Filmfestival i oktober. Tillsammans med Musical of Warcraft och Alla mina jag representerar vi alltså universitetet under årets festival (med reservation för ändringar).

Vi är en eklektisk skara som valts ut för offentlig visning. Det är resultatet av en bred och många stunder "splittrad" utbildning - tvärvetenskapligt är ordet. Om än ett brokigt gäng, så är vi alla i fint sällskap. Det är Salads (aka Salle, Sal the Pal, Slick Sal, Fleet Fox-Sal, Sal Hendrix) förtjänst att vi "kom med". Vi gled in genom en bakdörr, förbi den bedrövliga kön och ansökningsprocedurer. Tack vare Salles flinka fingrar som dragit i lite snören, spreds små leenden i Spetsens korridorer.

Efter att ha övernattat i Salles och Chris vardagsrum i 2 veckor, bär det kl. 08.30 av tillbaka hem till Oslo. C'est la vie Norrköping, för denna gång. Salle förevigade en afton med att testköra sin polaroidkamera på mitt nylle.


Dvd-omslag + en illustration av återhållsam glädje:
DVD-omslag 080905
salles polle 080902

Kommentarer
Postat av: johan gyllensten

Du ser allt lite deppig ut

Postat av: Sal "the man with nicknames"

Vad glad jag blir när mitt namn kommer upp på din blogg. Jag tackar och bugar. På kärt återseende my friend ;).

2008-09-10 @ 23:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback