Metasymbolen för västerländsk dekadens

Bush/Cheney och Obama/Biden i all ära, det är Sen. John McCain och Guv. Sarah Palin som gäller. Populärkulturellt vältras det något kopiöst i republikanskt snask. Jag bidrar motvilligt till den upplysande förnedringskulturen. Dekadans på min grav.

Ja, vad sägs om något aktuellt? Det går inte att hålla sig. Presidentvalskampanjande, tre veckor återstår, det så kallade upploppet närmar sig: ett samtida fenomen där scenen för skådespelet är världens alla mediekanaler. Fan, det är ett intensivt spektakel. Kombatanterna drabbar samman och nivån är ofta löjeväckande låg såväl som oerhört underhållande (på ett ytterst kusligt sätt).
Jämför McCains kroppspråk och ordval, då och nu. Det är skrämmande vilket uselt skådespel han bjuder oss på. Jag tar personligen illa upp. Det är inte politiken som upprör, det är skådespeleriet! Som amatörregissör hade jag utfärdat en replimand som troligen hade rört Bergman till tårar. McCain är ett hopplöst fall för en amatörregissör som mig själv. Han är förlorad till den amerikanska väljarkåren.


# late show w/ david letterman "mccain 081017" (2008)

Kommentarer
Postat av: johan gyllensten

Med utrymme för improvisation då. Vinballe-stuk liksom


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback