W'sai

Am I 21st century or what? Troligen. Definitivt. Definitivt ett påstående som i sådana fall är flytande. Flytande i den meningen att flytande honung inte är fast utan trögflytande. En 2000-talets ung man har jag trots allt formats att kunna klassificeras som, jag och många med mig. X, Y, X och Y. Det sexigt maskulina, det hårdbarkat machoinriktade, den forna skolan där Al Bundy, Leif GW och Strindberg delade på rektorskapet är på glid - inte nödvändigtvis på glid i negativ bemärkelse, utan tvärtom om jag plikttroget följer det postmodernistiska idealet. Nystalgisk sinnestämning: Följa John - där John ersätts av Lyotard, Baudrillard och Foucault. Ett paradigmskifte, vad som innebär att vara man, är i oupphörlig rörelse. Det som i århundraden har varit mannens särdrag/karakteristiska egenskaper är numera mer luddiga och diffusa än någonsin. Evolutionen förfinar men vägen dit är bumpy. Vem har inte märkt detta (främst) västerländska fenomen? Den unga mannen får som följd en förvirrande typ av residual självbild. Metrosexualitet i all ära, jag är allt som oftast just metromannen personifierad, men det finns där ett nedtystat, ihåligt rop på hjälp bland det unga hanarna. Medvetet nedtystat för en del, omedvetet för det flesta andra. Tursamt för mig är att stresshanteringsprinsen opererar inom mig, för stressen av att finna ro i den moderna mansbilden kan vara djävulsk. Som ett barn utan konkreta och raka linjer i uppväxten, blir hanen orolig och osäker i bristen på gripbara och tydliga riktlinjer för hur mannen ska vara man - förenklat skrivet, förenklade funderingar.

Ett glas generationsdryck till maten håller mig i schack, tänkte jag till middagen. Spisen som varit ur funktion i 1½ dag är återigen i bruk. Det är tidig torsdagsmorgon nu. Desperat håller jag mig fast vid den självbild jag har som heterosexuell man, samtidigt skiter jag fullständigt i den. Jag släpper taget utan att egentligen ha haft ett grepp om den. Separationssexet med min låtsaskompis Molgan gick smärtfritt, det ägde aldrig rum och min påse är fortfarande full av pippi. Lyckligtvis slapp jag Molgans ugly juice skvättande på mig - men hellre Molgans än någon annans muttrade jag med tandborsten i käften. Oplanerat föräldraskap är verkligen inget för mig, jag flyter än så länge ovanpå förnuftets kant, som flytande honung. Anta att George W:s våta drömmar handlar om att nukulera min Nebuchadnezzar, min egna the Neb, farkosten som låter mig färdas trankilt utan tv-kockar som stör min aptit. Fan för dem. Med en klick tandkräm kvar i mungipan och ovårdad ansiktsbehåring borstar jag av mig receptet som visas av den jävla kocken. Istället cirkulerar föreställningar av bildsköna sötsaker i form av bedårande dansk-svenska gårdshundar och nyfödda knoddisar i mitt huvud. Det går inte att hålla tillbaka leendet som majestätiskt tar upp halva ansiktet. Det värsta är när vändningen kommer och ängslan infinner sig, den gör det nu. Min uglaphobia är inte avsiktlig, men livets indoktrination av att oestetiska varelser är motbjudande gör att vändningen får mig i säng. Varför? På näthinnan upplever jag frånstötande bebisar som får min mage att självgående jonglera runt inälvorna, och till råga på allt slickar en flock hyenaliknande råtthundar sig i arslet för att sedan slicka upp tandkrämsklicken i min mungipa. Detta fungerar som en vominatrix, jag spyr okontrollerbart tills spjälsängen är fylld och orsaken till vomiteringen flyter runt hjälplöst på magen. *CENSUR*
(W'sai: uttryck för What Sex Am I?)


Nattens klump i halsen
TV4 nattsänder just nu 60 minutes där de belyser ett oroväckande mönster av mord på hemlösa i USA. Ett gäng ungdomar har blivit rika av sin hemmagjorda dvd Bumfights där olika filmade inslag nedvärderar och utnyttjar uteliggare. Denna bisarra succé, som det faktiskt har blivit, har bidragit och gett upphov till flera misshandelsfall och även ett flertal mord på hemlösa (i snitt ett mord i månaden av denna sorten). Underhållning? Jag blir illamående av bilderna som visas - världen är absurd.

Kommentarer
Postat av: Wilhelmada

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback