Musikaliskt bakisinslag #

#: The Smiths "Heaven Knows I'm Miserable Know"
"Why do I give valuable time,
To people who don't care if I live or die?
Why do I smile,
At people who I'd much rather kick in the eye?
I was happy in the haze of a drunken hour,
But heaven knows I'm miserable now"

#: Håkan Hellström "Så länge du är med mig"
"Det gör inte ont,
så länge Du är med mig
"
#: Teitur "Josephine"
"You say you're alright, but Josie it's time
You gotta get your feet on the ground
But she says: "No, don't you see we have wings?
It's the funniest thing, it's just that no one knows."
No one knows, sweet Josephine..."
#: Håkan Hellström "Bara Dårar Rusar In"
"Universum är ett monster, men det har sparat dig och mig
och jag gör vad som helst för att få ditt liv att verka bättre

ibland är en dröm det finaste man har"


Det blev till en liten berättelse. Jag tycker att den talar för sig själv. Vackert. En liten damm ser livet i ögonvrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback