Dandruff på pipen

Wannabes, copycunts,  charlataner, f*ckin posers. Ängsliga, osäkra och vilsna individer. Världen är full av dem. I min blogg har jag en vision om att föregå med gott exempel på - jag vet inte vad. Många tankar och funderingar är liksom halvtänkta ofärdiga fragment. Dessa fragment av halvfärdiga, halvt genomtänkta tankar/idéer/funderingar löper sällan linan ut utan blir till en belastning för mig. Ofärdiga snilleblixtar är opålitliga, jag borde borsta av mig de snabbast möjligt om jag bara visste hur. Försök löp linan ut, säger livscoachen.
Det finns människor som vill framstå som nutidens grevar - med sidenscarf runt halsen, krattad uppfart, V12 Jaguar, Rolex-/Cartierklocka och finsprit i kristallglas. Det finns människor som vill framstå som intellektuella - med stora bokhyllor fyllda av Kafka, Ibsen, Dostojevskij, Sartre och Goethe, med prydlig vinkällare och ansikten förvridna i svåra grubblande miner. Det finns människor med akademiska komplex - som känner sig hotade var gång akademiskt förvärvade kunskaper och vetande kommer för nära inpå bubblan. Det finns människor som har ett ängsligt förhållande till det som populärt kallas för "koll". För många är senaste modellen det enda alternativet. Komplex kan se ut på många sätt. Det ter sig alltså inte bara på ytan i detta ytligheternas ytliga samhälle - komplex tär på alla vi som en gång i tiden var original.


Lugnet av insikten att man är precis som alla andra sköljer över mig. 2006-10-27

Kommentarer
Postat av: Areelle

Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback