Even Steven

Det är något visst med industrilandskap när vädret går i moll. Höjer vi insatsen med några tegelstenar och hyvlar ner misslyckade renoveringsförsök hamnar vi på dur där eskaleringsmekanismen mörbultar behaget av tilltalande estetik. Om någon har glömt hur visuell attraktionskraft kan greppa tag i ens sinnen är det bara att återigen buga för Glorious Mondays. Åke Green på Böglobbyn, Sigge Eklund på Kobra, Patrik Sjöberg på Ett Herrans Liv, opposite-George på Seinfeld, ett gäng griniga engelsmän på Griniga Gubbar (Merry f*ckin Christmas!), eftertexterna på Bingo Royale, repris på Humorlabbet, pumpsprängning på Letterman. Har jag dött och hamnat i TV-himlen? Ett-ords-svar: Nej.

– Vad vacker du är, säger den förvuxna pojken på 47 år.
– Tryck på godkänn, säger ICA-kassörskan i 20-årsåldern.

 Det är något visst med uppmuntrande av värdelösa människor. Ibland kan jag se tjusningen i att bli uppmuntrad. Kurar upp i krubban. Fosterställning utan skvalpande, kluckande och behagligt fostervatten. Julstjärnor skiner på mitt ansikte. Nej helskotta, det är flimmer från TV: n som vanligt. Måndagar ärfoster01 fantastiska! TV-mässigt är det en fröjd, livssituationen är bra, framtidsutsikterna är bra, kärleken är mer än bra, energinivån är relativt bra, tankarna är begagnande. Dagens interna siffror/tagline: 1 kg köttbullar, 2.5 kg papillon. Dokumentärfilmen Mitt Liv som Hund(nörd) tar sig an den tuffa uppgiften att formas. Missar dock lite av barnets uppväxt för avgången på fredag säger det. Kom att tänka på årets julfirande i Kenya. Innebär miljöbytet att jag förpassas ifrån alla julklappsöppningar där jag frampressar ett drama av tacksamhet? Även om jag är tacksam för minsta lilla, kreverar jag av förväntad tillgjordhet och återhållandet av det genuina. Borde krevera mer ofta (vilket jag också gör).

 Det är något visst med att hamna på plus minus noll i tid och otid. Allting ordnar sig. Mig veterligt ett påstående som blott håller om man läser in dikter i nakenmundering, skriver poesi mellan raderna och är allmänt kultiverad (underförstått fortfarande naken).


En mespropp. 2006-12-12


Kommentarer
Postat av: Annika

Nu är min söta modefotografering upplagd på www.collective.se - jag tycker att du borde gå in och titta och skriva en snäll kommentar. Jag är rädd att bli sågad.

Postat av: Gustavfredrikke

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2009-09-22 @ 08:18:26
URL: http://gustavfredrikke.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback