Sweden, chill the fuck out

"... and then show me how to do it."


Göteborg: förlossning; Östra sjukhuset '84, barndomsminnen; Hisingen, dagis, Jenka, Parkhurst och Ultra Leaf - ett vacuum, tonårsfadäser; Toleredsskolan, fotboll, Sort Guld - ett töcken. Sitter i ett kvavt vardagsrum hemma hos vänner. Barndomsvänner blir vuxna. Blicken sneglar motvilligt ut över ett Avenyn där vilsna människor berusat vinglar fram på gatstenarna. Soluppgång. De skanderar att det här kanske är sommarens sista natt.

"Yeah, well, maybe not."


# dir: justin kerrigan "human traffic" (1999)

Kommentarer
Postat av: Johan

OJ! Vilken fantastisk blogg du har! Den här ska jag besöka oftare! (och länka till... redan nu)



Vad snälla saker du säger om "Saker..." tackar tackar! Den kommer ut som tidning i höst förresten! Så håll utkik!



=)

Postat av: johan gyllensten

Jag vet inte om det är nostalgi jag känner nu. Jag tror det är någonting positivt i alla fall. Vi kanske skulle se om denna film i höst?

2008-08-12 @ 20:20:13
URL: http://misdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback