Ernst:ar på 79kvm

Alltjämt inga reaktioner. Jag rewindar det ickelinjära tidsförloppet och handplockar ett segment, loosely based on reality, taget dagarna efter hemkomsten från Kenya - gratisreklam för "kompanjonerna" på More Africa här. Med ett fast, nitiskt nyp mellan tummen respektive pekfingret, grabbar jag tag i och drar mig till minnes vad som hände för några veckor sedan. Vissa minnen behöver tändvätska, inte detta.

Allt var dukat och upplagt för flytt ifrån Vattentornets "jag har 5 meter i takhöjd"-lya, till något mer centrala sekelskiftespalatset på 79 kvadratmeter. Chocken av att komma hem till minusgrader från en på många sätt fascinerande Afrika-resa, hade knappt lagt sig när jag stod där i dörröppningen till mitt nya hem. Vårt gemensamma hem. Ett nytt kapitel, FAN, en helt NY bok med tomma blad blev påbörjad i den stunden. Jag känner mig lugn nu. Det som händer är att jag varken hoppar fram, ELLER tillbaka i handlingen. Jag bara är här, varken då eller nu. Lägenheten började som ett "ruckel" med potential - lite mer än halva den potentialen har infriats efter intensiva renoveringsdagar. Realistiskt 15% kvar att göra - ungefär 35-40% orealistiska projekt kvar att förverkliga. Inredning, en drog nästan lika beroendeframkallande som kärlek.

Under kategorin "05 79kvm samboliv" är det tänkt att inredning och samboliv ska husera, sida vid sida. Jag ser det som ett experiment där jag kombinerar två av mina större passioner - kan 1+1 bli bättre än en sammansmält 2:a i detta fallet? "Smarta grepp, estetiska val och praktiska lösningar" är något som Sköna Hem praktiserar (tacksam för givmilda tidningar, läs gamla nummer gratis). Jag slänger mig med det uttrycket även när det kommer till min sammansmälta duo.



Alla hjärtans dag. Jag har ett hjärta. Jag har kärlek. Jag tar inget för givet.

Jag ger dig den här låten.
#: The Turtles "So Happy Together"


Se utan att köpa. Koppen är tom, påfyllning inget alternativ, diska den. 2007-02-14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback