Plastblomster i Azaleadalen

Jag myntar uttrycket Humblogg, då jag som rookieblogger aldrig tidigare påträffat det, med risk för att uppfattas som bloggiskt efterbliven. Tuggar ni tugget, lika väl som jag tuggar chillinötter ur röd plastbytta, då har vi allt på det torra. Humblogg är här för att bygga bohemnäste på henrikochpekkari.

HUMBLOGG: Svagt översatt till en bloggterm där skribenten; håller sig på en flyktig passage genom högt- och lågt, sanning- och osanning, "kreativt" mambojambo och absolut ingenting [se: Seinfeld]. Uttrycket är besläktat med humbug.


Fjanterierna under mitt presentationsförsök alt. bloggoskulden, är jag uppriktigt ledsen för. Prestationsångest må hända, eller varför inte att jag slaknade inför uppgiften att rida tjuren över mållinjen - i vilket fall som helst, det var/är en oförlåtligt pinsam presentation av denna färska skribent, det vill säga jag.
Ponera att vi ser det som en nyhet, "Ung man krakelerar vid första närkontakt med bloggvärlden." Det är det sista mina - ponera igen - barnbarn ska få uppleva i arvet av sin bortgångne grandpa. Enda utvägen/lösningen/påföljden jag kan finna är följande trestegsmodell:
  1. Ett nytt försök måste genast tas i kraft utan pardon.
  2. Bygg inga murar till varken dig själv eller läsaren genom diverse usla grepp.
  3. Kompromissa aldrig med dig själv Henrik, gör inte det.

Note-to-self:

    • Pep talk i 3:e person uppmuntras ej.
    • Kompromissa allt vad du kan.
    • Rasera murar är mindre slitsamt än att bygga murar.
    • Skriv mer intressanta texter nu ditt svin, skärp dig.

smil01Mästare av Ceremonin
Du är det finaste jag vet, när allt annat här är falskt och fel. 2006-09-13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback