Loftvåning m. parkutsikt

Tappa inte tvålen Fredrik Reinfeldt, för belackarna väntar på en öppning!

Nej, den var låg - jag respekterar det svenska folkets val av Alliansen (om än knappt). Begriper nästan inte varför jag är tvungen att kommentera valutgången - det är redan överexploaterad mark - men det hör väl till god etikett, men kanske främst ett tvångsmässigt beteende i min person skulle jag tro. Uppför mig gärna politisk korrekt, i sin helhet då, ehm. Ett herrans massa år utav socialdemokratiskt hopkoksstyre - halva min medvetna tid som levande varelse - har i alla fall gått i graven för denna gång. Det är med skräckblandad förtjusning, med betoning på skräckblandad, som jag ser mig om efter en hand att hålla. Släpp inte taget om mig, finns där för mig om jag faller för jag känner en kyligare bris närma sig och det är inte höstens inmarsch som upplevs. Om en "framtvingad" sanning skall fram, så är det i avsaknad av nostalgisk förberedelse som jag ser på de kommande fyra åren. Visst, jag ska inte bada i vänsterklyschor, men det handlar inte om det. Det är upp till bevis för Alliansen bara - senast då det begav sig under tidigt 90-tal, blåste det snålt för knegaren. "Det Nya Arbetarpartiet" - my ass. Som sagt, tappa inte tvålen.

   NewsFlash! Partipolitisk tillhörighet annonseras, lyssna noga! Jag röstade även i detta val på de Gröna, Miljöpartiet, ett val jag står bakom 7 dagar i veckan - även om svensk partipolitik aldrig kan överensstämma med ens egna fulla ideologi. Det var för övrigt några härliga individer man fick skåda från mp:s valvaka på Street vid Hornstull. Ett medvetet val av SVT-producenterna att filma de mest hippieliknande på tillställningen? Javisst, så klart! Måste ta tillfället i akt att höja Göran Hägglund (kd) till skyarna, kanske låta honom hälsa en snabbis på S:t Per (?), för att ha gått från totalt ointressant --> till något mindre ointressant.

   Trivs annars ganska väl i min loftvåning m. parkutsikt - luxuöst så det förtar. Moderatboende kan man kalla det, även om det är CSN som bekostar det. Kalla mig gärna motsägelsernas ledsagare, men aldrig dess överhuvud.
   Den där hemtentan som upptog min helg totalt - har fått en ny deadline av Michael Godhe till onsdag kl 16 istället (om han googlar sitt namn och hamnar här.......... konstpaus - wow!). Jag som slavade in på morgontimmarna för att hinna skriva klart den. Vad gör man, nu kan jag väl kosta på mig att investera i lite finputsning på den.



PS. Snart på en blogg i din dator: "Presentation av Monsieur Pekkari II". Ett mesigt, MEN ändock avslöjande blogginlägg i blogghistorien. DS.


Manlighet är förmågan att flirta med kvinnlighet. 2006-09-18

Kommentarer
Postat av: Johan

Vilken fin och trevlig blogg du skaffat dig! Håller med dig helt angående valet igår, heja de gröna! Vem vet, jag kanske skaffar mig en egen blogg nu när du upplyst mig i detta. Lycka till i fortsättningen.

PS.loftvåning m. parkutsikt is the shit!

Postat av: Erik T

Nice blogg h. pekkari!! Bra hjärngympa för en enkel klickläsande lekman som ser en möjlighet att förbättra sin modesta vokabulär till något extravagant och meningsfullt(?)!

2006-09-19 @ 15:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback