En dagens, tack

Tillbaka på våning 11. Tillbaka på Sveriges baksida. Peking. Tillbaka från en helg hemma. Göteborg. En hederlig blixtvisit grundad med vänskap, kryddad med fest. Ett magiskt filter var på standbyläge. Av/på.

Dagens
400 g kycklingfiléer
½ burk krossade tomater
½ gul lök
½ röd paprika
bambuskott
ingefära, citronpeppar & salt
ris eller pasta


På TV just nu: Den griniga gamla gubben lever i allra högsta grad! Populärkultur kan vara förbryllande, men sällan överraskar den riktigt. Mitt mediemissbrukande har satt sina spår trots allt, lite som C17H17NO(C2H3O2) gör med heroinisten, så är även jag härdad kort sagt. TV när det är som sämst - eller När magsyran får upprättelse, knappast en benämning som oväntat skulle dyka upp i sammanhanget. Bingo Rimér, Sveriges svar på K-Fed. Angelica (vem?)= Britney-f*ckin-Spears? Jag trodde lågvattenmärket var nådd i modern TV-historia, men ett svenskt bidrag anno 2006 tangerar Hillbilly-heroinets effekt. Tutti Frutti i all ära - det var ändå realitysåpan Chaotic, där Brittan och K-Fed visade upp sitt drömäktenskap, som satte standard för de senare årens white-trash-influerade-lågkulturella-lobotomerande-av-värdefull-tv-tid (!). Programmet var som en enda obotlig sur uppstötning. Being Bingo befinner sig även det i den kategorin, på den lägsta botten utav usla produktioner. Lika upprörd som jag blev över Britneys gallastimulerande hemmavideo som inkasserade miljoner till K-Feds soloalbum, lika upprörd är jag (nästan) nu. Jag antar att jag blivit härdad...


Romantiska projiceringar får min värld att gå runt, runt , runt. 2006-10-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback