Sanningen på snedden

Sist ut i ledet av medresenärer sladdade även jag in hos Vaccinationsdoktorn ikväll för en nål i armen. Det gick smärtfritt men mötet med doktorn var okonventionellt - snudd på märkligt.
Norrköping har aldrig varit en stad i brist på udda karaktärer, tvärtom så frodas de "utstötta" originalen i denna delen av Sverige (inte mig emot, jag inspireras). Jag vet inte om det var det "varma" decembervädret på 13 grader eller bara min kommande resfeber som spökade, för doktorn gav ett speciellt intryck i sitt lilla rum. Först ropade han med öststatsbrytning upp fel könummer hela tiden, medan han sedan pratade om Dukoral hit och Stalin dit.
I väntrummet var jag näst sist för "operation". Väl där inne försökte jag kommunicera fram att jag skulle till Kenya, varpå doktorn tog fram ett häfte där han bläddrade fram Kenya under fliken K. Efter detta fick jag inte en syl i vädret, även om mina försök att nämna gulsot, Dukoral och Profylax var många - blev jag nekad min existens som resande och betalning var min lott några minuter senare.


Tacka vet jag gamla öststatsläkare! De vet var skåpet ska stå.
Mänsklig kontakt och värme som bortblåst - kvar har vi mänsklig kontakt och kyla.


Om det ser ut som en verklighet tar man fortfarande in det som ett ideal. 2006-12-05


Kommentarer
Postat av: J

Hoppas du överlever Kenya så vi kan måla om i din nya lägenhet när du kommer hem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback