Pekkari i Parakka

Detta är kvällen innan Kenya, surrealistiskt, makalöst. En sista kväll i Sverige 2006. God jul allihopa. O, helga natt med Tommys kraftfulla pipa skränar ur högtalarna. Min vän B från Göteborg är här, vi dricker glögg på vuxet manér. Frälsning åt mig han gav. Det här är antagligen det närmsta julkänsla jag kommer att få i år - sug in, pusta ut.bomärke01

Traditionstänkets tider, familjen, rötterna. Familjen Pekkaris bomärke från tidigt 1800-tal, Parakka i norr - grunden för den jag är idag, även om Göteborg i väst är min ryggrad. Känner mig ödmjuk nu efter en stressig period. Tänd ett ljus för allt du tror på? Jag önskar mig själv och alla de som bryr sig en riktigt fin avslutning på året.


Ett nytt kapitel kommer att skrivas vid hemkomsten. 2006-12-14

Kommentarer
Postat av: Hannah

Wohoo!

Postat av: Marlene

Ha en underbar resa och hoppas du fick tag i malariatabletterna, annars kan du gott stanna där borta! ;)

2006-12-15 @ 11:18:10
URL: http://www.masquerade.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback